Charakterystyka
MILITEC-1: Charakterystyka MILITEC-1 jest całkowicie syntetycznym produktem chemicznym, mającym charakterystyczną strukturę molekularną oraz wysoką odporność chemiczną i termiczną. MILITEC-1 z pomocą efektu chemicznego tworzy związki chemiczne z molekularną strukturą górnych warstwach metalu; proces ten jest wspomagany przez wysoką temperaturę wytwarzaną przez tarcie. W ten sposób powstaje mocne chemiczne połączenie pomiędzy preparatem MILITEC-1 i metalem. Wynikiem tego procesu jest gładka powierzchnia części metalowej, która jest odporna na negatywne wpływy wynikające z tarcia części składowych. Powierzchnia tak uszlachetnionego metalu jest odporna na zużycie. MILITEC-1 nie zawiera PTFE (teflonu), metali, fluoru, cynku, dysulfidu molibdenowego, mosiądzu, grafitu, itp. oraz chlorowanych parafin ani rozpuszczalnika. MILITEC-1 jest stabilnym, nie toksycznym, trudnopalnym produktem, który nie jest groźny dla środowiska naturalnego i zdrowia. Nie zawiera żadnej niebezpiecznej substancji figurującej na liście CFR 40 w rozdziale 261, sporządzonej przez rząd USA. Nie zmienia sprężystości metalu i opiera się na bazie derywatów syntetycznych węglowodorów o wysokim ciężarze cząsteczkowym. MILITEC-1 jest uznanym środkiem antyutleniającym. MILITEC-1 został wyprodukowany na potrzeby armii USA. Pierwszy raz został zarejestrowany w czerwcu 1989r. dla U.S.NAVY pod numerem 89-006 jako produkt wspomagający bezpieczeństwo. MILITEC-1 całkowicie odpowiada wymogom surowej normy U.S. MIL-L-63460D. Przy użyciu MILITEC-1 powierzchnia tarcia zostaje uszlachetniona. Nie zatyka on kanałów do smarowania olejem ani filtru oleju. Preparat, wymieszany z każdym olejem do smarowania tworzy na zewnętrznej powierzchni metalu warstwę uszlachetnioną, która jest odporna na ciężkie obciążenia mechaniczne oraz wysoką temperaturę. Przy rozruchu silników na zimno środek ten znacznie zmniejsza tarcie, które występuje zanim olej
smarujący zostanie rozprowadzony. Po zastosowaniu preparat natychmiast łączy się na poziomie molekularnym z metalem – w ten sposób chroniąc wszystkie powierzchni tarcia. Działa więc natychmiast po użyciu.
MILITEC-1 może być zmieszany z olejami mineralnymi i syntetycznymi, naftą, etyliną oraz olejami przekładniowymi i płynami hydraulicznymi. MILITEC-1 nie zmienia tolerancji pomiędzy elementami mechanicznymi, ponieważ uszlachetnia powierzchnie elementów metalowych w ten sposób, iż wbudowywuje się w struktury molekularne, uzupełniając układ krystaliczny. W momencie kiedy MILITEC-1 zintegruje się z układem krystalicznym metalu, struktura jego powierzchni w sposób charakterystyczny zmienia się i staje się bardziej zwarta. W wyniku tego struktura molekularna metalu będzie bardziej masywna, uzupełniona i wzmocniona na powierzchni. Powierzchnia metalowa (powierzchnia tarcia) od tej pory pracuje bardziej niezawodnie i wytwarza mniej ciepła przy tarciu. Skutkiem tego części metalowe, na których zastosowany został MILITEC-1, będą przez dłuższy czas uszlachetnione. Bez zastosowania preparatu na ich powierzchni (na powierzchni tarcia) wytwarzałyby się różne warstwy (teflony, ceramiki), które wywierają negatywny wpływ na tolerancję.
W marcu 1989r. w centrum zdrowia i badań U.S.NAVY zostało przeprowadzone badanie oddziaływania MILITEC-1 na środowisko oraz możliwości jego zastosowania na łodziach podwodnych. W wyniku badania został polecony do stosowania na tego typu jednostkach, które stanowią przestrzeń, gdzie przepisy zdrowotne i techniczne są najsurowsze. W 1992 roku komitet nadzwyczajny General Motors (największy producent samochodów na świecie) przyjął i zalecił używanie MILITEC-1 we własnych procesach produkcyjnych.